Stopové prvky

Odkyselení nespočívá jen v upravení stravy. Svému tělu, pravděpodobně dlouhou dobu zanášenému kyselinami, je pro správnou funkci a dosažení rovnováhy nutno zajistit také potřebné biogenní a stopové prvky.

Jód

Tento prvek je pro náš organismus velice důležitý, bez něj by přestala správně fungovat štítná žláza. Je potřebný i pro metabolismus živin, kvalitu kůže, vlasů, nehtů a zubů, zklidňuje nervy a zlepšuje mentální funkce. Přirozenými zdroji vhodnými při odkyselování jsou například třešně, brokolice, citrón, pórek, polníček, mrkev nebo špenát.

Chrom

Obsah chromu je důležitý pro správný metabolismus cukrů a tuků. Chrom vytváří zásadité látky a umožňuje usazování glukózy v buňkách. V zásadotvorných potravinách ho najdete hlavně v pivovarských kvasnicích a červené řepě.

Měď

Podílí se na stavbě enzymů, brzdí začínající záněty v těle a je nezbytná pro přeměnu železa v hemoglobin. Dostatek mědi obsahuje listová zelenina nebo ořechy.

Zinek

Je potřebný pro syntézu DNA a pro funkci některých bílkovin, které se na DNA vážou. Dále ho potřebujeme zvýšenou měrou při chorobách ledvin a jater nebo při oslabeném imunitním systému. Zinek obsahuje maso, vejce, ústřice, celozrnné obiloviny, luštěniny, kořenová zelenina.

Železo

Jeden z nejdůležitějších prvků je nutný k tvorbě hemoglobinu, jehož pomocí se k buňkám dostává kyslík a myoglobinu, který kyslíkem zásobuje svaly. Železo je taktéž součástí enzymů. K jeho dobrému vstřebávání je nutný i dostatek vitaminu C a mědi. Zásadotvornými zdroji železa v naší potravě mohou být mangold, petržel, šťáva ze švestek, meruňky, ořechy, datle, fíky a kvalitní černý chléb.

Mangan

Potřebujeme ho pro zdravé svalstvo, k bílkovinné syntéze a látkové výměně tuků a uhlovodanů. Dodají nám ho celozrnné obilniny, luštěniny, červená řepa nebo listová zelenina.

Molybden

Důležitý při látkové výměně purinu, napomáhá proti kloubním potížím a dně. Je přítomný v listové zelenině, celozrnném pečivu a v luštěninách.

Selen

Je nezbytný k správné funkci srdce a krevního oběhu, zabraňuje rakovině a předčasnému stárnutí. Největší podíl selenu je v klíčcích a semenech.

Síra

Je nezbytná k syntetizaci důležitých vitaminů thiamin a biotin. Najdeme ji v cibuli, pažitce, pórku a pivovarských kvasnicích.

Pin It

Vše o detoxikaci

Coje detoxikace

Co
je detoxikace

V rámci celkového odkyselení organizmu je vhodné zařadit do svého programu i detoxikaci, tedy pomoci tělu zbavit se jedovatých toxinů.
Jak a kdyzačít

Jak a kdy
začít

Při detoxikaci organizmu rozhodně není třeba držet dlouhodobý půst. I jednodenní detoxikační režim dokáže pomoci.
Co anoa co ne

Co ano
a co ne

Při odkyselování organizmu, stejně jako při detoxikaci, nám mohou účinně pomoci některé z preparátů dostupné na našem trhu.
Produktypro detoxikaci

Produkty
pro detoxikaci

eshop altaherba